Microsoft Outlook 2010 Hesap Ekleme

Öncelikle outlook’ u ilk kez çalıştırıyorsanız karşılaşacağınız ekran aşağıdaki gibidir. Outlook sizden ilk çalışma esnasında bir hesap eklemenizi otomatik olarak isteyecektir.

** Daha önceden eklenmiş bir hesap varsa (gmail, hotmail, vs.), kurum mailini eklemek için aşağıdaki iki adımı izleyebilirsiniz;


1. Dosya sekmesine tıklayıp, açılan menuden sırasıyla Bilgi, ve +Hesap Ekle’ yi seçiyoruz.

 

2. Daha sonra açılan pencere üzerinde “Yeni” seçeneğine tıklıyoruz.

**Yukarıdaki işlemden sonra, “Otomatik Hesap Kurulumu” ekranından devam edebilirsiniz.

Outlook başlangıç ekranını “İleri” tuşuna basarak geçiyoruz. Açılan pencereden “Evet” seçeneğine tıklıyor ve “İleri” diyoruz.

 

“Otomatik Hesap Kurulumu” ekranında “Sunucu ayarlarını veya ek sunucu türlerini el ile yapılandır” seçeeğini tıklayıp ileri diyoruz.

 

Bu bölümde “İnternet E-posta” seçeneğini seçiyoruz ve “İleri” diyoruz.


Bu bölümde doldurmamız gereken alanlar sırası ile aşağıda verilmiştir.

  1. “Adınız” bu kısıma ad-soyad bilgilerini giriyoruz.
  2. “E-posta Adresi” bu alana kurum mail adresini tam olarak yani kullanıcıadı@mehmetakif.edu.tr şeklinde giriyoruz.
  3. “Hesap Türü” POP3. Bu alan bundan sonra maillerinizi kendi bilgisayarınızda saklayacağınızdan dolayı önemli bir alan. POP3 maillerinizin sunucudan alınıp bilgisayarınız üzerinde oluşturulan veri dosyası üzerinde tutulmasını sağlayacak.
  4. “Gelen posta sunucusu ve Giden posta sunucusu (SMTP)” mail alıp vermede kullandığımız sunucu adını buraya yazıyoruz. postaci.mehmetakif.edu.tr
  5. “Kullanıcı Adı ve Parola” kullanıcı adı bölümüne web arayüzünden (postaci.mehmetakif.edu.tr adresi) farklı olarak kullanıcıadı@mehmetakif.edu.tr şeklinde doldurmamız gerekiyor. Yine parola kısmına mail şifremizi yazıyoruz.

** “Parolayı anımsa” kutucuğunun işaretli olduğundan emin olunuz. Bu sayede outlook her mail kontrolünde size şifre sormayacaktır.

 


“Diğer Ayarlar” butonu bize güvenlik ayarlarını yapacağımız pencereyi açacak.


Soldaki resimde gösterildiği gibi “Giden Sunucusu” sekmesine tıklıyoruz ve ok işareti ile gösterilen “Giden sunucum (SMTP) için kimlik doğrulaması gerekiyor” kutucuğunu işaretliyoruz. Hemen altında yeralan “Gelen posta sunucum ile aynı ad ayarlarını kullan” otomatik olarak işaretli gelecektir. Bu seçeneği değiştirmiyoruz.

Sağ tarafta yer alan resimde ise “Gelişmiş” sekmesi seçenekleri yer almakta. Bu alanda yapmamız gerekenler;

  1. “Bu sunucu şifreli bir bağlantı (SSL) gerektirir” kutucuğunu işaretliyoruz.
  2. İkinci olarak “Aşağıdaki şifreli bağlantı türünü kullan” bölümünü “Otomatik” olarak ayarlıyoruz.
  3. “Teslim” alanında yer alan “İletilerimin bir kopyasını sunucuda bırak” seçeneğini kaldırıyoruz. **Bu nokta çok önemli, yaptığımız bu işlemden sonra maillerimiz, outlook onları aldıktan sonra mail sunucusundan SİLİNECEK ve mailleriniz SADECE SİZİN BİLGİSAYARINIZDA SAKLANACAK. (Mail yedeklerinin nasıl alınacağı ve geriye nasıl yükleneceği diğer yönergede anlatılmıştır.)
  4. Bu işlemi de tamamladıktan sonra “Tamam” butonuna basarak pencereyi kapatıyoruz.

 

Diğer ayarlar penceresi kapandıktan sonra “İleri” butonuna basarak sunucuya bağlanıyoruz.

 

Test tamamlandıktan sonra “Kapat” butonuna tıklıyoruz.
** Test başarısız olursa, geriye dönerek adımları kontrol ediniz.

 

Tebrikler kurulum başarı ile tamamlandı! “Son” butonuna tıklıyoruz ve kurulumu tamamlıyoruz.

Mail Yedekleme için tıklayınız...
Mail Yedeğini Geri Yükleme için tıklayınız...
Geri>>